Kannattaako tehdä lapsi ilman kumppania?

Kannattaako tehdä lapsi ilman kumppania?

Kannattaako tehdä lapsi ilman sopivaa kumppania? Me haastattelimme Mirkaa, joka näin päätti tehdä.

Mirka kertoi meille, että perheellistyminen itsellisenä on vaatinut valmiutta kompromisseihin. Lapsen tuloon hän valmistautui rakentamalla ympärilleen yhteisöä ihmisistä, joiden haluaa olevan läsnä lapsensa elämässä. Käytännössä tämä on tarkoittanut esimerkiksi muuttamista lähemmäs isovanhempia.

Anni ei usko, että hänestä olisi ollut itselliseksi äidiksi. Hanna puolestaan ajattelee, että itsellisyys tuntuisi helpommalta ratkaisulta nyt, kun tietää millaista lapsen kanssa on. Lisäksi puhumme siitä, miksi kumppanin löytäminen nykyään on niin vaikeaa.

Millaista on käydä hedelmöityshoidot yksin läpi? Kenelle itsellinen vanhemmuus sopii? Entä onko lasten saaminen antifasistinen teko?

Kuuntele uusin jakso, löydät sen monista podcast-palveluista!

Tämä jakso on lisätty Podme-palveluun avoimen RSS-syötteen kautta eikä se ole Podmen omaa tuotantoa. Siksi jakso saattaa sisältää mainontaa.

Jaksot(5)

Suosittua kategoriassa Yhteiskunta

olipa-kerran-otsikko
seitseman
siita-on-vaikea-puhua
i-dont-like-mondays
hupiklubi
ihme-ja-kumma
uutiscast
sita
antin-palautepalvelu
poks
kaksi-aitia
mamma-mia
gogin-ja-janin-maailmanhistoria
yopuolen-tarinoita-2
kolme-kaannekohtaa
rss-palmujen-varjoissa
kummitusjuttuja
aikalisa
rss-haudattu
mystista