
Pubångest och Sjukvårdsrevolution
En fin kväll slutar med pubbesök. Veckan efter präglas dock av viss corona-ångest och frustration över samhällets hantering av detta virus. Och jag tänker mycket på den innovationsvåg som är på väg in...
4 Juni 202018min

Hong Kong och Återställare
I Hong Kong svek regeringen men folket klev fram och räddade situationen. Min guldmedalj går därför till the People of Hong Kong, de har hanterat den här krisen enastående utifrån förutsättningarna. O...
15 Maj 202010min

Nästa pandemi
Nästa pandemi har västvärlden lärt sig läxan, Sverige har höjt sig rejält på flera plan. Och vi är tack och lov inte längre lika beroende av stat, myndigheter eller andra institutioner.
6 Maj 202020min

Det kommer hända igen.
Internet är vår tids tryckpress. Kommer den leda till att nationalstaten tappar mark?
22 Apr 202010min



















