Ølpodden Den bitre humle

Ølpodden Den bitre humle

For deg som liker øl, og annen drikke, og som er litt mer nysgjerrig på polvarer, butikkøl og hjemmebrygget øl. Ølpodden Den bitre humle med Anders, Fredrik og Tom Kjetil. Vi smaker på øl, og snakker om butikk og polvarer, og hjemmebrygg. Anders og Fredrik driver Y-bryggeriet, og er kanskje Telemarks beste hjemmebryggere. Tom Kjetil har drevet Gulating-butikk, hatt flere hundre ølsmakinger og foredrag om øl, og smakt på over 3500 forskjellige slag øl i sitt voksne liv.

Tämä podcast on lisätty Podme-palveluun avoimen RSS-syötteen kautta eikä se ole Podmen omaa tuotantoa. Siksi podcastin jaksot saattavat sisältää mainontaa.

Jaksot(71)

#55 juleøltest

#55 juleøltest

Gutta tester ut 12 øl fra butikksortimentet. Fra Lite til normal øl. Men også en liten tur innom polet.

3 Joulu 20241h 43min

#54 Lytter-øl magi

#54 Lytter-øl magi

Denne episoden her gir oss muligheten til å smake god mørk øl fra Christian Sørhagen som har brygget siden 2013, og levert meget bra øl til flere konkurranser

14 Marras 20241h 32min

#53 Bad taste og Rygr Vestkyst IPA

#53 Bad taste og Rygr Vestkyst IPA

Fredrik er tilbake fra USA, og gutta ser frem til et utvalg Vestkyst IPA tilsendt fra Sandnes og Klepp stasjon. Takk til trofaste lyttere som har sendt over 4 stykk. I tillegg ulike bad beer, eller er...

15 Loka 20241h 27min

#52 Teigens hjørne, tysk øl

#52 Teigens hjørne, tysk øl

Fredrik har fått et knippe øl fra sin mamma, etter en tur med bobil i Tyskland. Lyst, hvete, og bryggeri som er nye både for Anders, Fredrik og TK.

17 Syys 20241h 30min

#51 Samuel Smith’s brewery

#51 Samuel Smith’s brewery

Gutta tar for seg 3 øl fra Samuel Smith’s brewery fra England. En pale ale, en Nut brown og en porter. I tillegg har vi ost fra Fersk & ferdig selskapsmat sammen med gode marmelader.

6 Syys 20241h 3min

#50 Ølpodden smaker på både lyst og mørkt, og noe grønt

#50 Ølpodden smaker på både lyst og mørkt, og noe grønt

Episode nummer 50. Og vi møtes etter sommerferie. Vi smaker på sommerfavoritter, og en del mørke, og jaggu blir det ikke gitt skikkelige terningkast.

2 Elo 20241h 30min

#49 Sommerfavoritter

#49 Sommerfavoritter

Gutta smaker på sommerfavoritter.

9 Kesä 20241h 13min

#48 Chimay, er det kjedelig belgisk? Eller magisk?

#48 Chimay, er det kjedelig belgisk? Eller magisk?

Vi tenkte ta en smak på Chimay, og fikk tak i 3 forskjellige. I tillegg ble det smakt og bedømt to norske. Fra Haand og Kinn. Mange syntes jo kanskje at Chimay er litt enkelt i forhold til mer komplek...

26 Touko 20241h 13min

Suosittua kategoriassa Yhteiskunta

olipa-kerran-otsikko
seitseman
siita-on-vaikea-puhua
hupiklubi
i-dont-like-mondays
uutiscast
ihme-ja-kumma
sita
antin-palautepalvelu
poks
kaksi-aitia
mamma-mia
yopuolen-tarinoita-2
gogin-ja-janin-maailmanhistoria
kolme-kaannekohtaa
rss-palmujen-varjoissa
kummitusjuttuja
rss-haudattu
aikalisa
mystista