#22 Starbucks & Trump
OsloNewYork29 Jan 2025

#22 Starbucks & Trump

Trump, Manhattan og fremtiden i en delt nasjon

Jeg vandrer gjennom Manhattan en kjølig vintermorgen. Byen er som alltid fylt av liv—taxiene tuter, folk haster forbi med kaffekopper i hånden, og gatekunstnere spiller jazz på hjørnet av 5th Avenue. Men bak den pulserende hverdagen ligger en følelse av uro. USA står ved et veiskille.

Donald Trump, en gang New Yorks store sønn, er tilbake i sentrum av den politiske scenen. For noen er han en redningsmann, for andre en trussel mot demokratiet. Spørsmålet jeg stiller meg mens jeg går mellom skyskraperne er: Hvordan ser folk for seg fremtiden i en nasjon som aldri har vært mer splittet? Astrid Dyson har med andre ord laget en god, gammeldags "Fem på gata". Hva tenker folk, nå en uke etter at Trump er tilbake på kontoret i Det Hvite Hus?

Denne episoden er hentet fra en åpen RSS-feed og er ikke publisert av Podme. Den kan derfor inneholde annonser.

Episoder(100)

Populært innen Samfunn

rss-spartsklubben
giver-og-gjengen-vg
aftenpodden
aftenpodden-usa
rss-nesten-hele-uka-med-lepperod
konspirasjonspodden
popradet
rss-henlagt-andy-larsgaard
alt-fortalt
bokmerket-2
lydartikler-fra-aftenposten
rss-espen-lee-usensurert
wolfgang-wee-uncut
grenselos
sophie-leser
fladseth
frokostshowet-pa-p5
rss-dette-ma-aldri-skje-igjen
synnve-og-vanessa
rss-siktet