Ølpodden Den bitre humle

Ølpodden Den bitre humle

For deg som liker øl, og annen drikke, og som er litt mer nysgjerrig på polvarer, butikkøl og hjemmebrygget øl. Ølpodden Den bitre humle med Anders, Fredrik og Tom Kjetil. Vi smaker på øl, og snakker om butikk og polvarer, og hjemmebrygg. Anders og Fredrik driver Y-bryggeriet, og er kanskje Telemarks beste hjemmebryggere. Tom Kjetil har drevet Gulating-butikk, hatt flere hundre ølsmakinger og foredrag om øl, og smakt på over 3500 forskjellige slag øl i sitt voksne liv.

Denne podkasten er hentet fra en åpen RSS-feed og er ikke publisert av Podme. Den kan derfor inneholde annonser.

Episoder(71)

#55 juleøltest

#55 juleøltest

Gutta tester ut 12 øl fra butikksortimentet. Fra Lite til normal øl. Men også en liten tur innom polet.

3 Des 20241h 43min

#54 Lytter-øl magi

#54 Lytter-øl magi

Denne episoden her gir oss muligheten til å smake god mørk øl fra Christian Sørhagen som har brygget siden 2013, og levert meget bra øl til flere konkurranser

14 Nov 20241h 32min

#53 Bad taste og Rygr Vestkyst IPA

#53 Bad taste og Rygr Vestkyst IPA

Fredrik er tilbake fra USA, og gutta ser frem til et utvalg Vestkyst IPA tilsendt fra Sandnes og Klepp stasjon. Takk til trofaste lyttere som har sendt over 4 stykk. I tillegg ulike bad beer, eller er...

15 Okt 20241h 27min

#52 Teigens hjørne, tysk øl

#52 Teigens hjørne, tysk øl

Fredrik har fått et knippe øl fra sin mamma, etter en tur med bobil i Tyskland. Lyst, hvete, og bryggeri som er nye både for Anders, Fredrik og TK.

17 Sep 20241h 30min

#51 Samuel Smith’s brewery

#51 Samuel Smith’s brewery

Gutta tar for seg 3 øl fra Samuel Smith’s brewery fra England. En pale ale, en Nut brown og en porter. I tillegg har vi ost fra Fersk & ferdig selskapsmat sammen med gode marmelader.

6 Sep 20241h 3min

#50 Ølpodden smaker på både lyst og mørkt, og noe grønt

#50 Ølpodden smaker på både lyst og mørkt, og noe grønt

Episode nummer 50. Og vi møtes etter sommerferie. Vi smaker på sommerfavoritter, og en del mørke, og jaggu blir det ikke gitt skikkelige terningkast.

2 Aug 20241h 30min

#49 Sommerfavoritter

#49 Sommerfavoritter

Gutta smaker på sommerfavoritter.

9 Jun 20241h 13min

#48 Chimay, er det kjedelig belgisk? Eller magisk?

#48 Chimay, er det kjedelig belgisk? Eller magisk?

Vi tenkte ta en smak på Chimay, og fikk tak i 3 forskjellige. I tillegg ble det smakt og bedømt to norske. Fra Haand og Kinn. Mange syntes jo kanskje at Chimay er litt enkelt i forhold til mer komplek...

26 Mai 20241h 13min

Populært innen Samfunn

rss-spartsklubben
giver-og-gjengen-vg
aftenpodden
aftenpodden-usa
rss-nesten-hele-uka-med-lepperod
konspirasjonspodden
popradet
rss-henlagt-andy-larsgaard
alt-fortalt
bokmerket-2
lydartikler-fra-aftenposten
rss-espen-lee-usensurert
wolfgang-wee-uncut
grenselos
sophie-leser
fladseth
frokostshowet-pa-p5
rss-dette-ma-aldri-skje-igjen
synnve-og-vanessa
rss-siktet