5 september: Miljoner i "böter" när VG-regionen inte klarar att ta emot 112-larm
Nyhetspodden5 Sep 2019

5 september: Miljoner i "böter" när VG-regionen inte klarar att ta emot 112-larm

Regionens nya, egna larmcentral skulle effektivisera utlarmningen av ambulanser, öka kvaliteten, kompetensen och patientsäkerheten. Men GP:s granskning visar att det varje månad kostar miljoner för att man inte klarar uppdraget. GP:s Tobias Andersson Åkerblom har granskat Sjukvårdens larmcentral.

Dessutom: Fler bakslag för Boris Johnson i parlamentet, Volvos försäljning ökar och ny regering insvuren i Italien.

Programledare: Andreas Granath

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Det här avsnittet är hämtat från ett öppet RSS-flöde och publiceras inte av Podme. Det kan innehålla reklam.

Avsnitt(539)

Populärt inom Politik & nyheter

svenska-fall
aftonbladet-krim
p3-krim
motiv
de-fyras-gang
spar
tv4-nyheterna-story
rss-expressen-dok
flashback-forever
aftonbladet-daily
rss-sanning-konsekvens
rss-vad-fan-hande
rss-krimreportrarna
svd-dokumentara-berattelser-2
rss-flodet
svd-ledarredaktionen
rss-frandfors-horna
kungligt
grans
dagens-eko